FAQ

Waar kan ik meer informatie vinden over de registratie van de Microsoft Scholen- en Campusovereenkomst?
Nadat u bent ingelogd, kunt u een uitgebreide FAQ en stappenplan voor de registratie vinden op de pagina met productinformatie.

 

Wat is SLBdiensten?
SLBdiensten is in 1992 opgericht als intermediair tussen de softwarebranche en het voortgezet en middelbaar (beroeps)onderwijs. Wij zijn, dankzij een goede onderhandelingspositie en een uitgebalanceerd productaanbod, uitgegroeid tot de belangrijkste softwarepartner in de onderwijsmarkt voor VO en MBO.

Vrijwel alle onderwijsinstellingen in Nederland schaffen dankzij de door ons afgesloten overeenkomsten software aan, tegen een lage prijs met zeer gunstige voorwaarden.


Kan ik ook klant worden bij SLBdiensten?
Deelname aan de licentieovereenkomsten van SLBdiensten is in principe voorbehouden aan:

•    Beroepsonderwijs en Volwasseneducatie (MBO/ROC/AOC)
•    Voortgezet Onderwijs (VO)
•    Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijsinstellingen (VMBO)
•    Overige instellingen op aanvraag.

Andere instellingen die gebruik willen maken van de overeenkomsten dienen voor tenminste 50% direct of indirect bekostigd te worden door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Het is niet toegestaan de licenties voor commerciële doeleinden te gebruiken.

Wat is er bij SLBdiensten veranderd ten opzichte van de oude website?
De belangrijkste veranderingen hebben we voor u op een rijtje gezet.

Hoe bestel ik een licentieovereenkomst?
Als u contactpersoon van ons bent op een onderwijsinstelling, kunt u in ons licentie-aanbod de overeenkomst van uw keuze bestellen. Bent u geen contactpersoon en weet u niet wie hier bij u verantwoordelijk voor is? Stuur ons een mail en we laten het u weten.


Ik heb een licentieovereenkomst besteld. Hoe kom ik aan de bijbehorende software?
Dit verschilt per overeenkomst. Soms bestelt u de software bij Slim.nl, soms krijgt u de materialen rechtstreeks van de leverancier. Op de detailpagina van de overeenkomst staat altijd vermeld wat van toepassing is.


Hoe word ik contactpersoon van SLBdiensten op mijn instelling?
De Eerste Contactpersoon op een instelling kan zelf alle overige contactpersonen beheren op de pagina Contactpersonen beheren.

Wilt u Eerste Contactpersoon worden? De huidige Eerste Contactpersoon kan dit via email aanvragen. Neem alstublieft contact op als de huidige Eerste Contactpersoon niet meer beschikbaar is.


Wat is de relatie tussen SLBdiensten en Slim.nl?
Slim.nl is de ICT-webwinkel van SLBdiensten, exclusief voor VO- en MBO-studenten, -ouders en –medewerkers.

Naast software levert Slim.nl hardware, accessoires, tijdschriften, cursusboeken en mobiele telefoonabonnementen van topmerken. Medewerkers en studenten kunnen, dankzij de door u afgesloten licentieovereenkomsten voor thuisgebruik, producten uit ons portfolio aanschaffen, ook tegen speciale onderwijsprijzen met hoge kortingen.


Hoe kan ik mijn collega’s en studenten software voor thuis laten bestellen bij Slim.nl?
Contactpersonen met rechten voor gebruikersbeheer Slim.nl kunnen op Slim.nl aangeven wie er wel en geen klant mogen worden als medewerker of student van uw instelling. Via enkele eenvoudige stappen regelt u dit in een paar minuten.


Hoe kan ik SLBdiensten bereiken?
De eenvoudigste manier om ons te bereiken is via email: servicedesk@slbdiensten.nl. Uw vraag of opmerking komt dan het snelst bij de juiste persoon terecht. U kunt ons natuurlijk ook bellen op 020- 420 13 96. Kijk voor de overige gegevens op de contactpagina.


Vorig jaar heb ik een licentieovereenkomst besteld. Deze is 3 jaar geldig, maar nu vraagt SLBdiensten me opnieuw te registreren. Hoe kan dit?
Voor bepaalde overeenkomsten geeft u ieder licentiejaar de aantallen opnieuw op. Het bedrag dat u voor uw licentie betaalt is hiervan afhankelijk.


Ik heb tijdens de laatste registratie een aantal licenties besteld, maar kom nu tekort. Kan ik licenties bijbestellen?
Jazeker. Ga naar de pagina van de betreffende overeenkomst, daar kunt u via de knop ‘Licenties bijbestellen’- de naam zegt het al – licenties bijbestellen.


Ik heb tijdens de laatste registratie een aantal licenties besteld, maar dit zijn er teveel. Kan ik het aantal verminderen?
Dit verschilt per licentieovereenkomst. Neem alstublieft contact op met de Servicedesk, dan kunnen we u verder helpen.


Ik wil graag bepaalde software bestellen, maar zie dat SLBdiensten deze niet aanbiedt. Wat nu?
Neem alstublieft contact met ons op. Wij proberen altijd vanuit de vraag van onze klanten te werken. Als wij merken dat er veel vraag is naar bepaalde software, doen wij ons best om er een licentieovereenkomst voor af te sluiten. Wellicht dat we de door u gewenste software op een later tijdstip wel aan kunnen bieden.