
Microsoft Cloud PKI
Microsoft Cloud PKI
Gebruik Microsoft Cloud PKI om certificaten uit te geven voor door Intune beheerde apparaten. Microsoft Cloud PKI is een cloudservice die het levenscyclusbeheer van certificaten voor door Intune beheerde apparaten vereenvoudigt en automatiseert. Het biedt een toegewezen PKI (Public Key Infrastructure) voor uw organisatie, zonder dat er on-premises servers, connectors of hardware nodig zijn. Het verwerkt de certificaatuitgifte, verlenging en intrekking voor alle door Intune ondersteunde platforms.
Wat is PKI?
PKI is een systeem dat gebruikmaakt van digitale certificaten om gegevens tussen apparaten en services te verifiëren en te versleutelen. PKI-certificaten zijn essentieel voor het beveiligen van verschillende scenario's, zoals VPN, Wi-Fi, e-mail, web en apparaatidentiteit. Het beheren van PKI-certificaten kan echter lastig, kostbaar en complex zijn, met name voor organisaties met een groot aantal apparaten en gebruikers. U kunt Microsoft Cloud PKI gebruiken om de beveiliging en productiviteit van uw apparaten en gebruikers te verbeteren en om uw digitale transformatie naar een volledig beheerde cloud PKI-service te versnellen. Daarnaast kunt u de Cloud PKI-service in gebruiken om workloads te verminderen voor Active Directory Certificate Services (ADCS) of persoonlijke on-premises certificeringsinstanties.
Leverancier: Microsoft
Licentiedetails
Licentiejaar en einddatum
- Het licentiejaar loopt van 1 januari t/m 31 december. De overeenkomst heeft een ingangsdatum van 1 januari 2022 en loopt t/m 31 december 2026
Licentievorm
- Gebruikerslicentie: Voor een jaarlijkse licentievergoeding per eenheid (bijv. persoon, server of processor) verkrijg je het gebruiksrecht op de software voor instellingsgebruik. Microsoft Cloud PKI gaat per user
Hoe de software geleverd wordt
- Microsoft Cloud PKI betreft een online dienst van Microsoft.
Ondersteuning
- Voor ondersteuning met betrekking tot licenties en abonnementen kun je contact opnemen met onze servicedesk.
- Microsoft levert zelf product support en ondersteuning op een aantal manieren:
- Service Status in Microsoft 365 en Azure admin portals
- Ondersteuningsaanvragen via Microsoft 365 en Azure admin portals
- Betaalde technische ondersteuning via 'Support for Business.'
Administratiekosten
- De administratiekosten zijn gebaseerd op 7 % van het verschuldigde licentiebedrag
Service en contact
Heb je vragen over deze oplossing? Neem dan contact met ons op. Doe je dat per e-mail, vermeld dan je relatienummer. Veel antwoorden vind je overigens op onze pagina met veel gestelde vragen.
