Ga naar content

Onderwerpen

  • Accounts
  • Mijn SLBdiensten
  • Bestellen
  • Gegevens wijzigen
  • Contact
  • Over SLBdiensten en SLIM


Accounts

De activatielink voor het aanmaken van mijn Account werkt niet wat kan ik doen?

Er zijn een aan stappen die doorlopen kunnen worden om het account te activeren:

  • Open de link in een private browser scherm
  • Link in andere browser openen (evt private)
  • Indien dit niet werkt, kan het helpen om een nieuw wachtwoord aan te vragen via slbdiensten.nl -> mijn slbdiensten -> wachtwoord vergeten
    NB: het kan zijn dat de link al verlopen is, in dit geval moet er een nieuw wachtwoord aangevraagd worden, dan ontvang je een nieuwe activatielink.

Hoe log in in?

Inloggen op Mijn SLBdiensten is voorbehouden aan contactpersonen op basis van e-mail adres en wachtwoord.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik dit resetten?

Het is voor bestaande contactpersonen mogelijk om een nieuw wachtwoord aan te vragen via Wachtwoord vergeten. Je ontvangt dan automatisch een e-mail op het opgegeven adres om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Het gekozen e-mailadres is niet correct, kan ik dit wijzigen?

In het geval van meerdere accounts hebben wij de keuze gemaakt welk e-mailadres het primaire moest worden. Indien je dit wil laten aanpassen stuur een e-mail naar de Servicedesk. Je ontvangt dan een nieuwe activatie e-mail op dit adres.

Mijn account hoeft niet geactiveerd te worden

Indien je geen nieuw account nodig hebt (bijvoorbeeld omdat je uit dienst bent bij de desbetreffende instelling). Stuur dan een e-mail naar de Servicedesk. Wij zullen ervoor zorgen je gegevens verwijderd worden uit ons systeem.


Mijn SLBdiensten

Wat wordt er weergegeven op het Mijn SLBdiensten portaal?

  • Openstaande bestellingen: Hier staan aanvragen met de status 'Nieuw'. Deze zijn nog niet goedgekeurd door de 1e contactpersoon.
  • Bestelhistorie: Hier staan bestellingen die zijn goed- of afgekeurd door de eerste contactpersoon. (op de nieuwe website)
  • Licenties: Hier zijn lopende licenties in te zien. NB: ook de deelnames vanaf de oude website zijn hier in te vinden
  • Contactpersonen: Hier zijn de contactpersonen van de instelling in te zien. in de 2de kolom na de naam worden de instellingen weergegeven waarvoor besteld kan worden.

Wat er is verplaatst vanaf de Mijn SLBdiensten portaal?

  • Gebruikersbeheer: is nu onderdeel van slim.nl Indien je een wijziging wil laten doorvoeren neem contact op met info@slim.nl.
  • Serienummers: Serienummers vanaf de oude website zullen wij op een nieuwe pagina gaan tonen. Ga hiervoor naar MIcrosoft serienummers & Downloads het wachtwoord voor de serienummers is op te vragen bij de Servicedesk.

Meer weten over de vernieuwingen in de website van SLBdiensten? Bekijk dan de video-rondleiding terug op deze pagina.


Bestellen

Hoe bestel ik een licentieovereenkomst?

Gebruik hiervoor de link naar 'Ons aanbod' of de zoekfunctie rechtsboven op de homepage. kunt je in ons licentie-aanbod de overeenkomst van je keuze bestellen. Na inloggen wordt de prijsinformatie zichtbaar.

Kan ik additionele Microsoft licenties bestellen?

Op dit moment is dit via de website niet mogelijk. We brengen alles in gereedheid om de registratie te starten voor de nieuwe Microsoft overeenkomst welke naar verwachting binnen 2 weken van start gaat.

Aanvragen binnen de huidige overeenkomst (Microsoft 2019-2021 zijn mogelijk op aanvraag via de Servicedesk.

Is het mogelijk om verschillende overeenkomsten tegelijk te bestellen?

Na het afronden van de eerste bestelling is het mogelijk een andere overeenkomst te bestellen. Op deze manier ontvang je voor iedere afgesloten overeenkomst een aparte factuur.

Ik heb een licentieovereenkomst besteld. Hoe kom ik aan de bijbehorende software?

Dit verschilt per overeenkomst. Op de detailpagina van de overeenkomst staat altijd vermeld wat van toepassing is.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling inzien?

Log hiervoor in op MijnSLBdiensten.
Nieuwe bestellingen die nog niet zijn goedgekeurd door de eerst contactpersoon van je instelling zijn te vinden onder 'Openstaande bestellingen'. Overige statussen zijn in te zien onder 'Bestelhistorie'.

Meer weten over de vernieuwingen in de website van SLBdiensten en het bestelproces? Bekijk dan de video-rondleiding terug op deze pagina.


Gegevens wijzigen

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

  • Eerste contactpersoon
    Hiervoor dient een formulier ondertekend te worden ter wijziging van de eeste contactpersoon. Dit formulier is op te vragen bij de Servicedesk
  • Overige contactpersonen
    De eerste contactpersoon kan een wijziging aanvragen voor overige contactpersonen binnen de instelling. Neem hiervoor contact op met de Servicedesk.
  • Overige gegevens (Adresgegevens, kerncijfers etc.)
    De eerste contactpersoon kan wijzigingen aanvragen voor het wijzigen van de overige gegevens van de instelling. Neem hiervoor contact op met de Servicedesk.


Contact

Hoe kan ik SLBdiensten bereiken?

De eenvoudigste manier om ons te bereiken is via e-mail: servicedesk@slbdiensten.nl. Vermeld altijd het relatienummer van je instelling. Je vraag of opmerking komt dan het snelst bij de juiste persoon terecht. Je kunt ons natuurlijk ook bellen op 020- 420 13 96. Kijk voor de overige gegevens op de Contactpagina.


Over SLBdiensten en SLIM

Wat is SLBdiensten?

SLBdiensten is in 1992 opgericht als intermediair tussen de softwarebranche en het voortgezet en middelbaar (beroeps)onderwijs. Wij zijn, dankzij een goede onderhandelingspositie en een uitgebalanceerd productaanbod, uitgegroeid tot de belangrijkste softwarepartner in de onderwijsmarkt voor VO en MBO. Vrijwel alle onderwijsinstellingen in Nederland schaffen dankzij de door ons afgesloten overeenkomsten software aan, tegen een lage prijs met zeer gunstige voorwaarden.

Kan ik ook klant worden bij SLBdiensten?

Deelname aan de licentieovereenkomsten van SLBdiensten is in principe voorbehouden aan:

  • Beroepsonderwijs en Volwasseneducatie (MBO/ROC/AOC)
  • Voortgezet Onderwijs (VO)
  • Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijsinstellingen (VMBO)
  • Overige instellingen op aanvraag.

Andere instellingen die gebruik willen maken van de overeenkomsten dienen voor tenminste 50% direct of indirect bekostigd te worden door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Het is niet toegestaan de licenties voor commerciële doeleinden te gebruiken.

Stuur een e-mail naar de Servicedesk voor meer informatie. Geef ook aan wat voor soort instelling het betreft, het soort onderwijs, de grootte en de licentieovereenkomsten waarin je interesse hebt. We zullen dan beoordelen of het mogelijk is om klant bij ons te worden.

Wat is de relatie tussen SLBdiensten en Slim.nl?

Slim.nl is de ICT-webwinkel, exclusief voor VO- en MBO-studenten, -ouders en –medewerkers. Naast software levert Slim.nl hardware, accessoires, cursusboeken en medewerkers en studenten kunnen, dankzij de afgesloten licentieovereenkomsten voor thuisgebruik, producten uit ons portfolio aanschaffen, ook tegen speciale onderwijsprijzen met hoge kortingen.

Voor meer informatie over Slim.nl en vragen met betrekking tot inloggen en bestellen voor docenten en leerlingen verwijzen we graag naar Slim.nl.

Service en contact

We staan je graag te woord. Vragen over licenties beantwoorden wij bij voorkeur per e-mail. Vergeet dan niet je relatienummer te vermelden.

Visual_servicedesk-zwart-wit.jpg