
System Center
Maak het beheer van je datacenter makkelijker, ook in de cloud
Verbeter je IT-activiteiten met System Center-oplossingen die de bewaking, automatisering en provisioning van je softwarematige datacenter vergemakkelijken. Gebruik bovendien de tools voor beveiliging, back-ups en logboekanalyse van Azure om productiever en veiliger te zijn.
System Center licenties dien je aan te schaffen als je servers (fysiek en/of virtueel) beheerd met een of meerdere System Center onderdelen. System Center is beschikbaar in 2 varianten:
- System Center Standaard - 2core licentie
- System Center Datacenter - 2core licentie
Zie 'Windows Server & System Center licensing guide 2025' bij documenten voor meer uitleg over regels.
Grote verschil tussen deze twee varianten is het virtuele gebruik. Het benodigde aantal core licenties is afhankelijk van hoeveel servers (fysiek en/of virtueel) er beheerd worden met System Center. Wij helpen graag om het juiste aantal Windows Server licenties inzichtelijk te maken. Neem daarvoor contact met ons op via de servicedesk.
System Center Datacenter Edition en Standard Edition bevatten beide de volgende onderdelen:
- Configuration Manager
- Data Protection Manager
- Endpoint Protection
- Operations Manager
- Orchestrator
- Service Manager
- Virtual Machine Manager
Leverancier: Microsoft
Licentiedetails
Licentiejaar en einddatum
- Het licentiejaar loopt van 1 januari t/m 31 december. De overeenkomst heeft een ingangsdatum van 1 januari 2022 en loopt t/m 31 december 2026
Licentievorm
- Gebruikerslicentie: Voor een jaarlijkse licentievergoeding per eenheid (bijv. persoon, server of processor) verkrijg je het gebruiksrecht op de software voor instellingsgebruik. System Center licenties (Standaard en Datacenter) gaan per 2core licenties. Afhankelijk van de configuratie is een bepaald aantal licenties nodig.
- Er geldt een minimum van 8x 2core licentie.
Hoe de software geleverd wordt
- Codes en downloads gaan via de bekende route. Indien hier vragen over zijn horen wij die graag.
Ondersteuning
- Voor ondersteuning met betrekking tot licenties en abonnementen kun je contact opnemen met onze servicedesk.
- Microsoft levert zelf product support en ondersteuning op een aantal manieren:
- Service Status in Microsoft 365 en Azure admin portals
- Ondersteuningsaanvragen via Microsoft 365 en Azure admin portals
- Betaalde technische ondersteuning via 'Support for Business.'
Administratiekosten
- De administratiekosten zijn gebaseerd op 7 % van het verschuldigde licentiebedrag
Service en contact
Heb je vragen over deze oplossing? Neem dan contact met ons op. Doe je dat per e-mail, vermeld dan je relatienummer. Veel antwoorden vind je overigens op onze pagina met veel gestelde vragen.
