Ga naar content

ZIVVER is een gebruiksvriendelijke oplossing voor veilig mailen, gewoon vanuit jouw vertrouwde e-mailprogramma. Daardoor voorkom je menselijke fouten, is informatie versleuteld tegen hackers en behoud je de regie over verzonden informatie.

Voor welk probleem is het een oplossing?

Zivver biedt een oplossing voor het hoge risico op datalekken via e-mail binnen onderwijsinstellingen. E-mail is een essentieel communicatiemiddel voor dagelijkse communicatie met een breed scala aan stakeholders, zoals medewerkers, studenten en ouders. Het is voor instellingen van cruciaal belang dat de informatie die via e-mail wordt uitgewisseld passend wordt beveiligd. Hierbij is het van belang dat het zowel de verzender als ontvanger zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt binnen de gestelde veiligheid.

Waarom veilig mailen?

E-mail is een essentieel communicatiemiddel voor instellingen. Hierbij is het belangrijk dat de informatie die via e-mail wordt uitgewisseld passend wordt beveiligd en dat instellingen alles binnen het redelijke doen om datalekken te voorkomen. Uiteindelijk kan goede informatiebeveiliging alleen maar werken als het voor zowel medewerkers als ontvangers zo makkelijk mogelijk is binnen de gestelde veiligheid.

Hoe werkt de oplossing? Wat zijn de belangrijkste onderdelen?

Door geavanceerde versleuteling en multi-factor authenticatie maakt Zivver het gemakkelijk om gevoelige gegevens veilig te versturen en te ontvangen via bestaande e-mailclients. Dit voorkomt het gebruik van omslachtige portals en onveilige derde partijen voor het delen van grote bestanden. Daarnaast zorgt Zivver voor beveiligde inkomende communicatie en helpt het fouten zoals het sturen van e-mails naar verkeerde ontvangers te vermijden. Hiermee voldoet Zivver aan GDPR-eisen en voorkomt het dataverlies door menselijke fouten, wat de algehele veiligheid en efficiëntie van digitale communicatie binnen de instelling waarborgt.

Voorkomen grootste oorzaken van datalekken

In deze video van Zivver wordt uitgelegd hoe hun technologie helpt om de grootste oorzaken van datalekken te voorkomen, met name menselijke fouten. Bekijk deze video om te begrijpen hoe Zivver uw organisatie kan helpen om datalekken te voorkomen door menselijke fouten te minimaliseren.

Waarom moet je voor deze oplossing kiezen?

Je kunt de oplossing van Zivver om een zevental redenen gebruiken:

  1. Helpt medewerkers bij het kiezen van de juiste beveiliging voor e-mails, zoals 2FA voor gevoelige informatie.
  2. Voorkomt fouten door medewerkers te waarschuwen voor gevoelige informatie en ongewone ontvangers.
  3. Zorgt voor zero-access encryptie om te garanderen dat alleen bevoegde ontvangers toegang hebben tot gevoelige informatie.
  4. Biedt dashboards en inzichten om de effectiviteit van beveiligingsmaatregelen te evalueren, zoals vereist door de AVG.
  5. Optimaliseert gebruiksvriendelijkheid voor verzenders door naadloze integratie zonder extra stappen.
  6. Verbetert gebruiksvriendelijkheid voor ontvangers door vermijding van accountcreatie en minimalisering van extra verificatiestappen.
  7. Ondersteunt diverse use-cases, zoals het versturen van grote bestanden en digitaal ondertekenen, om puntoplossingen te vermijden.

Hoe implementeer je de oplossing? 

Zivver verzorgt de implementatie. Wij stemmen samen met Zivver de inrichting en de kosten van de implementatie met je af.  Deze implementatie gaat in drie eenvoudige stappen:

  1. Volledige inrichting van de oplossing
  2. Training van de gebruikers via Kick-off, online sessies en documentatie
  3. Ondersteuning tijdens de start en nazorg

Wat zijn eventuele add-ons voor deze oplossing (verwijzing naar)?

Gastenportaal

Het gastenportaal is de omgeving waarin gebruikers zonder Zivver-account berichten van een organisatie kunnen lezen en beantwoorden. Deze omgeving heeft standaard de ‘look en feel’ van Zivver. Zivver biedt instellingen echter een gepersonaliseerd gastenportaal, wat betekent dat het gastenportaal de huisstijl van de instelling weergeeft.

Organisatorische eenheden

Met organisatorische eenheden kan een organisatie subsets van hun organisatie maken waaraan gebruikers kunnen worden toegewezen. Deze subsets kunnen hun eigen branding en notificatieinstellingen hebben. Normaal gesproken worden Zivver organisatie-eenheden gekoppeld aan bestaande organisatie-eenheden binnen een Active Directory omgeving.

Conversatiestarter

De belangrijkste functionaliteiten van Zivver zijn gericht op communicatie die wordt geïnitieerd door medewerkers. Om anderen in staat te stellen veilig en op eigen initiatief informatie naar een organisatie te sturen, biedt Zivver de mogelijkheid om conversatiestarters aan te maken. Zivver biedt twee soorten conversatiestarters:

  • Persoonlijke conversatiestarter: hierdoor kunnen verzenders veilig een bericht versturen aan een vooraf gedefinieerde ontvanger binnen een organisatie
  • Open conversatiestarter: hierdoor kunnen verzenders een e-mailadres bepalen binnen een organisatie waarnaar zij een beveiligd bericht willen verzenden

Bij iedere conversatiestarter hoort een unieke link, zodat deze op de website van een organisatie of in een e-mailhandtekening kan worden opgenomen.

Zivver Secure eSignatures is de oplossing van Zivver voor elektronische handtekeningen.

Gebruikers dienen de Zivver Outlook Windows Add-in geinstalleerd te hebben om een document klaar te kunnen maken voor ondertekening en een overzicht van documenten te bekijken.

Encryption Gateway

Met Encryption Gateway kunnen instellingen veilige Zivver berichten versturen of een minimumniveau van transportbeveiliging afdwingen met een Zivver bericht als fallback optie. Het afdwingen van transportbeveiliging op uitgaande e-mails helpt organisaties te voldoen aan regelgeving voor gegevensbescherming en moderne beveiligingsstandaarden. Daarnaast biedt Encryption Gateway organisaties en gebruikers de optie om e-mails bewust als beveiligde Zivver-berichten te versturen waar dat nodig is. In ieder geval is het aan de klant en/of gebruiker om te beslissen welke e-mails via de Zivver Encryption Gateway verstuurd moeten worden.

Neem contact op met Pieter Oosterhof als je ZIVVER licenties wilt bestellen of bijbestellen. Dat kan per e-mail: pieter.oosterhof@slbdiensten.nl of telefonisch: 020-8888166.


Leverancier: ZIVVER



Licentiedetails

Licentiejaar en einddatum

  • Het licentiejaar loopt van 1 juni tot en met 31 mei. De overeenkomst eindigt op 31-12-2025.

Licentievorm

  • Normatieve licentie: Voor een jaarlijkse licentievergoeding per medewerker verkrijg je het gebruiksrecht op de software voor instellingsgebruik.

Hoe de software geleverd wordt

  • De eerste stap is het aanmaken van een gratis ZIVVER-account. Dit gratis account wordt vervolgens omgezet in een beheerdersaccount voor ZIVVER. Wij raden aan om minimaal twee beheerders voor het ZIVVER-account aan te stellen. Deze beheerders zullen geregistreerd staan met persoonlijke e-mailadressen.

Ondersteuning

Administratiekosten

  • De administratiekosten zijn gebaseerd op 4 % van het verschuldigde licentiebedrag met een minimum van € 75,00 voor vo-instellingen en € 175,00 voor niet-vo-instellingen per licentiejaar.


Besteldetails

Per instelling krijgen alle medewerkers een ZIVVER-account.

Voor prijsinformatie van extra diensten zoals Conversatiestarters, Organisatieeenheden, Eigen huisstijl gastenportaal en Mail Submission graag contact opnemen per e-mail met Pieter Oosterhof: pieter.oosterhof@slbdiensten.nl

Service en contact

Heb je vragen over deze oplossing? Neem dan contact met ons op. Doe je dat per e-mail, vermeld dan je relatienummer. Veel antwoorden vind je overigens op onze pagina met veel gestelde vragen.