Ga naar content

In juni 2023 heeft SLBdiensten een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in de ervaringen en verwachtingen van onze klanten. Dit onderzoek, dat door 171 respondenten werd ingevuld, heeft als doel om te begrijpen waar SLBdiensten haar dienstverlening kan verbeteren. In dit artikel delen we de meest opvallende inzichten en conclusies uit het onderzoek en laten we zien hoe we actie ondernemen op basis van de waardevolle feedback.

Wat doen we goed?

Gezien de participatiegraad zijn we allereerst blij om te vernemen dat onze klanten graag laten horen hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. Vervolgens valt het op dat onze klanten in het algemeen tevreden zijn over wat zij al van ons kunnen verwachten. Zo zijn onze klanten met name erg enthousiast over het aanbod van onze licentieovereenkomsten.

Ook onze klantvriendelijkheid komt naar voren als een van onze sterkste krachten. Waar onze klanten ons goed weten te vinden, waarderen zij met name de proactieve benadering vanuit relatiemanagers als Mark en Matthijs. Ook krijgen we terug dat we iedereen vriendelijk te woord staan, goed meedenken en we tijdig volledige oplossingen of antwoorden delen.

Wat gaan we verbeteren?

Op basis van de feedback van onze klanten gaan we met een drietal zaken aan de slag.

1. Vraag naar verbeteringen op onze website

Een cruciaal verbeterpunt dat naar voren komt uit het onderzoek is de behoefte aan verbeteringen op onze website. Klanten hebben benadrukt dat de overzichtelijkheid van het productaanbod en het proces rondom verlengingen duidelijker moeten worden. Een opmerking is bijvoorbeeld dat proces rondom verlengingen duidelijker kan worden afgehandeld.

In het komende jaar zullen we, in samenwerking met onze partner LabDigital, wederom twee verbetertrajecten uitvoeren om het verbeterproces van onze website te waarborgen. Tijdens deze sprints maken we serieus werk van de feedback van zowel onze interne organisatie als onze klanten. Zo zorgen we ervoor dat we onze website continu blijven optimaliseren. Zaken die al op korte termijn gerealiseerd worden zijn het uitbreiden van onze productcategorisering en aanpassingen die het orderproces verduidelijken.

2. Wens om meer expertise en inzicht in onderwijs specifieke oplossingen

Een van de genoemde punten is ook dat er meer behoefte is aan diepgaande inhoudelijke expertise en inzicht in onderwijs specifieke oplossingen. Hier proberen wij ons als SLBdiensten op de volgende manieren in te verbeteren;

  • Bijscholen huidige personeel, bijvoorbeeld via MS 900 – Microsoft 365 Fundamentals certificaat die onze collega’s aan het halen zijn.
  • Ons contact met scholen uit te breiden door vanuit relatiemanagement nog meer de scholen op te zoeken en de inzichten uit deze gesprekken met de rest van het onderwijs te delen. Bijv. tijdens Kenniskring bijeenkomsten zoals de Microsoft Telefonie-sessie.
  • Meer samen te werken met kennispartners of experts uit de markt. Een voorbeeld hiervan is het uitnodigen van een e-hacker om een presentatie te geven tijdens onze Kenniskring in november. Dit is ook bedoeld om meer invulling te geven aan onze rol als spin in het web die wij als partner voor scholen proberen te vervullen.

3. Behoefte aan betere bereikbaarheid en snellere reactietijd

Een kanttekening bij de tevredenheid over onze service is dat een deel nog wel ervaart dat onze bereikbaarheid en reactietijd nog wel eens te wensen over laat. We proberen dit komend schooljaar te verbeteren door meer gecentraliseerd vanuit de systemen en met één beleid te werken. Een van de eerste voorbeelden hiervan is de implementatie van een ticketsysteem, waarvan we direct de impact zien die het heeft op onze service.

Bedankt voor jullie feedback

Bij deze willen we al onze klanten nogmaals hartelijk bedanken voor alle waardevolle feedback. Jullie feedback is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van onze dienstverlening. Het motiveert ons om toe te willen blijven groeien naar het vervullen van een partnerrol waarin we nog meer als spin in het web jullie behoeftes aan oplossingen verbinden. Dit proces gaat met vallen en opstaan, en jullie feedback helpt ons hier enorm bij, dus dankjewel!