Ga naar content

Maak kennis met Matthijs van Berkel, Coördinator van onze servicedesk, Product Owner van onze websites en Relatiemanager van onze klanten. De alleskunner in ons serviceteam die met zijn klantvriendelijkheid en sociale vaardigheden iedere klant op een passende manier verder helpt. Hij vertelt je graag wat meer over zijn werkzaamheden!

Matthijs, wie ben je en wat kunnen klanten van SLBdiensten van jou verwachten?

"Mijn naam is dus Matthijs van Berkel, ik ben 35 jaar en werk als Servicedesk Coördinator bij SLBdiensten. In mijn vrije tijd ben ik veel op de racefiets te vinden en in mijn rol bij SLBdiensten ben ik veelal bezig met het helpen en (door)verbinden van klanten. Dit kunnen klanten met leveranciers zijn, maar ook klanten met klanten, ofwel scholen onder elkaar."

Kun je een voorbeeld geven?

"Het bezoek van SG Bonaire aan Nederland heeft bijvoorbeeld bijgedragen aan kennisdeling tussen SG Bonaire en de twee Nederlandse scholen waar we werden ontvangen."

Wat vind je leuk aan je huidige werkzaamheden?

“Ik vind het erg leuk om de klanten die ik al ken vanuit mijn verleden op de servicedesk nu ook persoonlijk in het echt te ontmoeten. Hier ligt ook mijn grootste kracht, omdat ik hun situaties goed in kaart kan brengen en hierdoor al vrij snel een passend advies kan bieden.”

Waar haal je voldoening uit?

“De combinatie van mijn drie rollen en wanneer alles samenkomt. Het helpen van klanten bij hun vraagstukken. Niet alleen op het gebied van licenties, maar ook bij het kijken naar hoe we als organisatie de klant op andere vlakken verder kunnen helpen.”

Wat is zo'n moment waarop alles samenkomt?

“Toen vanuit een vraag op onze servicedesk bleek dat de klant aanvullende vragen had. Om zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn heb ik de klant bezocht en vervolgens de verbinding kunnen leggen met een collega of partner. Ons platform SLBdiensten.nl is hierbij ondersteunend geweest, doordat het de klant voorzag van extra informatie om de juiste keuze te maken. Op deze manier helpen ik en mijn collega‘s de school verder op het gebied van IT-adoptie in het onderwijs."

Zijn er nog andere grote projecten waar je trots op bent?

"Als projectleider heb ik met het team gezorgd voor een soepel verloop van de Microsoft registratie voor 600 klanten. Aan de ene kant organiseerde ik met onze developer Lab Digital dat onze website de registratie optimaal faciliteert. Zo werken we sinds vorig jaar met winkelwagens die al klaar staan met de aantallen van het voorgaande jaar zodat een klant deze alleen hoeft te controleren en indien nodig kan aanpassen. En aan de andere kant houd ik me bezig met de communicatie, van mails die we uitsturen tot de documenten die we klaarzetten op de landingspagina. Het doet me goed om te zien dat dankzij zowel de feedback van klanten als de input van collega's de registratie steeds beter verloopt!"