Over STEAM Cup Challenge

STEAM is de Engelse afkorting van Science, Technology, Enginering, Arts and Mathematics. Door middel van de ‘A’ die staat voor ‘arts’, leren studenten hoe zij op een creatieve manier met bètavakken aan de slag kunnen. STEAM is een term die we steeds vaker horen en met de STEAM Cup Challenge kunnen docenten er op een makkelijke, laagdrempelige manier mee starten in de klas.

Ga je de uitdaging aan? In dat geval ontvang je een training (voor één docent), waarin je kennismaakt met de werking van de Xinabox sensoren, IOT (Internet of Things), 3D kaarten in Excel en uiteraard de Micro:bit en Makecode. Je verlaat de training met een pakket aan spullen, waarmee je direct aan de slag kunt.  Je krijgt naast de training het volgende:

  • Micro:bit GO-pakket
  • Xinabox-pakket bestaande uit: Micro:bit bridge, GPS-Module, weather station, CO2-sensor, fijnstofsensor, WiFi-module, SD-kaart-opslag, powerbank, SD-kaart
  • Leskaarten met o.a. lessen over: Zonsverduistering, Broeikaseffect, Luchtkwaliteit, Zonsopkomst & temperatuur en meer!
  • Deelname aan de wedstrijd

Docenten die enthousiast zijn geworden over de STEAM Cup Challenge en hiermee aan de slag willen, kunnen terecht op Steamcupchallenge.nl.

De kosten voor deelname aan de STEAM Cup Challenge #4 bedragen € 695,-.

Voor wie?

Het is voor docenten vanuit verschillende disciplines interessant om deel te nemen aan de STEAM Cup Challenge, ongeacht welk vak zij geven.

naar STEAMcupchallenge